Victoria Falls - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jillian Heijden - WaarBenJij.nu Victoria Falls - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jillian Heijden - WaarBenJij.nu

Victoria Falls

Blijf op de hoogte en volg Jillian

30 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn laatste reisverslag is alweer een tijdje geleden dus tijd voor een nieuwe. Als eerste heb ik samen met een aantal exchange studenten een trip gemaakt naar Zimbabwe. We zijn met het vliegtuig van Johannesburg naar de Victoria Falls gegaan. Daar verbleven we vijf dagen in een hostel waar eigenlijk vooral mensen waren die aan het backpacken waren, dus het was leuk om weer wat mensen te ontmoeten over de gehele wereld. Natuurlijk hebben we ook de Victoria Falls bezocht. De watervallen staan bekend als een van de zeven natuurwereldwonderen en ik moet zeggen dat het ook echt prachtig was. Het was zeer zeker de moeite waard. Ook hebben we een boottocht gemaakt. Tijdens de boottocht hebben we krokodillen gezien die op de kant lagen, olifanten en nijlpaarden in het water en aan het eind was de zonsondergang ook te bewonderen. Een andere dag zijn we wezen waterraften, wat ook een gehele ervaring was. De golven hebben verschillende niveaus en er zaten een aantal sterke golven bij waarbij hard gepeddeld moest worden. Het kostte al met al dan ook meer kracht dan we dachten, maar het gebied was prachtig. De watervallen liggen op de grens van Zimbabwe en Zambia, we zijn dan ook een dag over de grens gegaan naar Zambia en hebben daar wat rondgewandeld en over de markt gewandeld.

Daarnaast moet er natuurlijk ook wat van de Afrikaanse cultuur geproefd worden en daarbij mogen de braai’s en lokale muziek niet ontbreken. Ook hebben we een food market bezocht. Hier waren allerlei lekkernijen te vinden die op natuurlijke basis geproduceerd waren. Je kon er eten vinden vanuit landen over de gehele wereld. Ik had daar wraps en loempia’s gegeten. Aan het eind zag ik nog een Nederlands kraampje met kroketten dus ik moet nog een keer terug om die te proeven.

Aan de rand van Pretoria ligt het Groenkloof Natuurreservaat. Dit is een heel mooi gebied om te wandelen en we hebben dan ook de 10 km tocht gedaan. We waren daar in het midden van de dag en dan voel je toch wel dat het langzaamaan toch warmer begint te worden hier. Onderweg nog zebra’s en giraffen tegengekomen. Deze waren letterlijk op 2 meter afstand, als ik wilde kon ik ze wel aaien. Onderweg hebben we daar ook nog heerlijk gepicknickt.

• 05 September 2016 - 08:26

Bart En Nellie Van Den Brand:

Dag Jullian,
    Wat fijn dat we jou kunnen volgen met die mooie reisverslagen.
    We blijven ze lezen.
    Nog veel succes!